يواش بخوانيد بلند عمل كنيد
به وبلاگ برادر مصطفی قاسمی سر بزنید حتما
یه کار خیر دارند انجام میدن. نیازمند کمک همگان است
در حد توان کمک بفرمایید.
یا علی
به وبلاگ برادر مصطفی قاسمی سر بزنید حتما
یه کار خیر دارند انجام میدن. نیازمند کمک همگان است
در حد توان کمک بفرمایید.
یا علی
پاسخ آقاي تركان به در خواست مناظره دكتر احمدي نژاد به روحاني واقعا شرم آور بود.
گويا در روايات داريم كه كسي كه منطقي نداشته باشد به فحاشي و ملامت و مسخره كردن مي پردازد.
متهم كردن دكتر احمدي نژاد به دروغ گويي و اعلام عدم صلاحيت او براي مناظره با دكتر روحاني، نشانه استيصال و نا تواني دولت يازدهم در پاسخگويي است.
دولت احمدي نژاد خوب كار مي كرد ولي رسانه خوبي نداشت و بلعكس دولت يازدهم.
اگر چنين پاسخي از طرف دولت احمدي نژاد به درخواست كنندگان مناظره داده مي شد، به نظرتان رسانه هاي مختلف چه بلايي سر دولت مي آوردند؟!..............
نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از رویکرد دستگاه قضائی در عدم برخورد با مهدی هاشمی و برخورد با احمدینژاد، گفت: برخوردهای دوگانه در پرونده های قضایی، سّم است.
مقدمه ای که در این مورد باید گفت این است که در مورد این مذاکرات به طور کلی 4 نوع اظهار نظر وجود دارد
1- دیدگاهی که اغلب از سوی دولت ترویج می شود و بخشي از مردم نيز همين ديدگاه را قبول دارند.اين ديدگاه توافق صورت گرفته را یک دستاورد بزرگ و موفقیتی کم نظیر در سیاست خارجه بیان می کند و معتقد است که دولت توانسته شکافی را در تحریم ها ایجاد کند، که این شکاف می تواند مقدمه ای برای ایجاد شکاف های بعدی در تحریم ها باشد .
2- دیدگاهی که دولت آمریکا و متحدانش مروج آن هستند و به نوبه ی خود، این مذاکرات را پیروزی بزرگ قلمداد می کنند و دقیقا همان استدلال دولت ایران را برای خود به کار می برند. یعنی معتقدند که توانسته اند روند پیشرفت دائمی هسته ای ایران را متوقف کنند و در آن شکاف ایجاد نمایند.
3- دیدگاه بعدی ، دیدگاهی است که رژيم اسرائیل مدعي آن است و اعلام مي كند كه تا زماني كه ايران به صورت كامل تمام فعاليت هاي خود را متوقف نكرده است، هيچ پيروزي اي صورت نگرفته و شكست براي آنها محسوب مي شود.
4- ديدگاه پاياني نيز، ديدگاه بخشي از مردم است كه معتقدند "حق دادني نيست،بلكه گرفتني است" و اعلام مي كنند كه سابقه ي عملي آمريكا در دهه هاي گذشته ، نشان مي دهد كه اين كشور به هيچ وجه قابل اعتماد نيست و تنها راه حل مسئله هسته اي كشور، مقاومت مدبرانه و تقويت ظرفيت داخلي است.
در اين جا سوال هاي متفاوتي مطرح است. از جمله اينكه نتيجه اين مذاكرات در كوتاه مدت و دراز مدت براي ايران چگونه خواهد بود؟ ديدگاه مقام معظم رهبري در اين زمينه چيست؟ آيا ايشان نيز نظري مشابه دسته بندي هاي بالا دادند و يا اينكه دسته بندي جديدي براي نظرات ايشان بايد ايجاد كرد؟سوالات فراوان ديگري نيز در اين زمينه ها وجود دارد.
در اين مورد به ذكر نكاتي به صورت كاملا مختصر مي پردازيم:
1- در روزهاي گذشته، ديدگاهي از سوي برخي از بخش ها و سايت ها ترويج مي گردد، به اين صورت كه صرفِ انجام يك توافق را، پيروزي به شمار مي آورند. واقعيت اين است كه نفس انجام يك توافق به خودي خود نه خوب است و نه بد. به عنوان مثال توافق كاپتلاسيون صورت گرفته بين ايران و آمريكا در زمان رژيم شاه را مي توان به عنوان يك قرارداد قلمداد كرد وليكن صرف انجام توافق نمي تواند خاطره ننگين آن را از اذهان پاك نمايد و موجب مثبت معرفي كردن آن قرارداد شود. لذا براي اظهار نظر در مورد توافق ژنو حتما لازم است تا مفاد آن بررسي گردد و بدون بررسي مفاد، اظهار نظر در اين زمينه،كاري بي مايه است.
2 - آنچه كه جناب آقاي دكتر روحاني و افرادي از قبيل آقايان ولايتي و عارف، در ايام تبليغات انتخابات در مورد بحث هسته اي بيان مي نمودند، در واقع انتقاد به رويكرد دولت هاي نهم و دهم در قضيه هسته اي بود. اين افراد معتقد بودند كه مي توان به پيشرفت هسته اي رسيد و در عين حال تحريمي نيز نداشت. صحبت هاي آقاي روحاني در مورد رفع تحريم ها و اينكه مي توان كاري نمود كه هم سانتريفيوژ بچرخد و هم زندگي مردم، از بحث هاي جدي ايشان در آن ايام بود.(اينجا). نكته اي كه بايد به آن توجه كرد اين است هرچند ممكن است -و البته اميدوار هم هستيم- در آينده اين وعده آقاي روحاني عملي گردد، وليكن اين وعده تا به امروز عملي نشده است و نمي توان مذاكرات ژنو را مصداق تحقق اين وعده معرفي كرد، زيرا كه هرچند تحريم ها بيشتر نشده و در برخي موارد نيز كمتر شده است وليكن در ازاي آن نه تنها برنامه هسته اي پيشرفتي نكرده است بلكه پس رفت نيز داشته و مواردي تعليق شده يا درصد غني سازي كمتر گشته است. البته همه بايد دعا كنند كه در نهايت دولت بتواند در اين زمينه، موفق گردد و بتواند به اين وعده خود عمل نمايد.
3 - به طور كلي در مورد تعهدات ايران در اين توافق نامه مي توان گفت كه، كشورمان در 4 زمينه متعهد شده است. به صفر رساندن تمام اورانيوم هاي غني شده 20درصد داخل كشور در مدت شش ماه، تعليق برخي از فعاليت ها، اجازه بازرسي هاي فراتر از NPT ، ارائه اطلاعات فني هسته اي فراتر از حد NPT، چهار محوري است كه ايران نسبت به آن تعهد داده است. در طرف مقابل تعهدات كشورهاي 5+1 تنها در يك زمينه و آن هم تعهد به عدم افزايش تحريم و يا كاهش برخي از تحريم هاي خاص است. ضمن اينكه تحريم هاي اصلي در زمينه نفت و بانك ها در عمل همچنان پابرجا باقي مي ماند.(اينجا)
4 - از ميان تعهدات رد و بدل شده در اين توافقات، تعهدات كشور هاي 5+1 به صورت كاملاً برگشت پذير مي باشد وليكن تنها يك يا دو مورد از 4 زمينه تعهدات كشورمان قابل برگشت است و باقي موارد امكان برگشت ندارد. به طوري كه پس از ارائه برخي از اطلاعات محرمانه هسته اي و بازرسي هاي صورت گرفته، چنانچه پس شش ماه، طرف مقابل ايران به تعهدات خود پايبند نباشد، ديگر امكان بازگشت اطلاعات افشا شده هسته اي وجود ندارد.
5- بايد توجه نمود كه كشورهاي 5+1 از طرف خود هيچ امتيازي به ايران نداده اند بلكه تنها با بخشي جزئي از دارائي هايي كه متعلق به خود ايران است، امتيازهايي را به نفع خود از كشورمان گرفته اند.
6- هرچند بسياري معتقدند كه در اين توافق توازني بين تعهدات طرفين وجود ندارد و ايران بيش از حد امتياز داده است؛ وليكن اگر با ديدي تسامحي ادعا كنيم كه توازن تعهدات طرفين مذاكرات به صورت برابر است ، مي توان به اين نتيجه رسيد كه در بهترين حالت، در اين مذاكرات نه كسي شكست خورده است و نه كسي پيروز شده است، زيرا كه هر دو طرف به طور مساوي امتياز رد و بدل كرده اند. بنابراين نمي توان صرفا با توجه به اين مذاكرات برنده اصلي اين مذاكرات را معين نمود و در واقع اين مذاكرات پس از شش ماه آينده مي تواند پيروز اصلي را معين نمايد. يقينا مذاكرات آينده بسيار دشوارتر از مذاكرات اخير خواهد بود و تيم هسته اي كشورمان بايد به فكر برنامه ريزي براي آن ايام باشد.
7 - كاري كه در اين ايام توسط دولت به شدت در حال اجراست، نشان دادن نتايج اين مذاكرات به عنوان يك پيروزي بزرگ و فتح الفتوح در سياست خارجه است. هرچند اينگونه تبليغات در كوتاه مدت ممكن است اثرات مثبتي را دارا باشد، وليكن با توجه به نكات قبلي مي توان گفت، اين تبليغات، بروز كاملا واقعي ندارد و لذا مي تواند موجب ايجاد توقعات بالا و غير واقعي در مردم نسبت به دولت شود كه اين توقعات فشار بر دولت را در آينده به شدت افزايش مي دهد و چنانچه تحولات اقصادي بزرگي صورت نپذيرد، موجب نااميدي مردم خواهد گشت كه اين مطلب در دراز مدت به نفع دولت نخواهد بود.
8 - اصلي ترين موضوع مورد اختلاف ما با 5+1در طي سالهاي گذشته، اصل حق غني سازي در خاك ايران است. يكي از موفقيت هايي كه دولت در نامه خود به رهبري از آن ياد مي نمايد (اينجا)، به رسميت شناخته شدن حق غني سازي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران توسط كشورهاي 5+ 1 مي باشد كه سالها حاضر به پذيرش آن نبودند. با بررسي متن توافق نامه(اينجا) و اظهارات صورت گرفته توسط مقامات كشورهاي 5+1 مي توان گفت، اين حق هرچند، پيش از مذاكرات، در بند 4 از معاهده NPT به رسميت شناخته شده است وليكن در طي مذاكرات ژنو به صورت رسمي مورد پذيرش مطلق قرار نگرفته است. با بررسي مفاد توافق نامه متوجه مي شويم كه در مورد اصل حق غني سازي صلح آميز ولو با درصد بسيار كم، به صورت مطلق هيچ اظهار نظري نشده است و تنها در دو بخش به حق غني سازي يكي با شروط چهارگانه و ديگري با شروط 9 گانه، آن هم شروطي مبهم و غير دقيق، اشاره شده است . شايد به همين دليل باشد كه جناب آقاي دكتر ظريف، در پاسخ به ادعاي غربي ها در نفي حق بهره برداري صلح آميز از انرژي هسته اي، حاضر نشد آنها را به متن توافق نامه مشترك ارجاع دهد و متن معاهده NPT را به عنوان دليل حق هسته اي ايران برمي شمارد. اظهارات آقاي هاشمي رفسنجاني در مورد نوشته نشدن حق غني سازي در متن توافق ژنو هم در اين زمينه جالب توجه است.(اينجا) لذا ادعاي دولت در نامه نوشته شده به رهبري مبني بر به رسميت شناخته شدن حق هسته اي توسط 5+1، ادعاي دقيق و صحيحي به نظر نمي رسد.
9 - در مورد نظر رهبري نسبت به اين توافق نامه نيز آنچه واضح است، اين است كه رهبري در كل، اين مذاكرات را موفقيتي براي كشور مي دانند كه در اين مورد ذكر دو نكته ضروري است:
الف- نظر دراز مدت رهبري: رهبري پيش از به نتيجه رسيدن نهايي مذاكرات، در سخنراني خود در سالروز 13 آبان، نتيجه نهايي و داراز مدت اين مذاكرات را عدم ضرر كلان براي كشور ارزيابي نمودند. دليل ايشان اينگونه بود كه، در نهايت يا تيم ديپلماسي كشورمان موفق به احقاق حق هسته اي ملت خواهد بود كه در اين صورت ما به موفقيت دست يافته ايم و يا اينكه همه مردم متوجه مي شوند كه با عقب افتادن كارهسته اي و تعطيل كردن بسيارى از امور، مشكلي حل نميشود، كه اين نيز يك منفعت بزرگ است. بنابراين از ديدگاه رهبري، در دراز مدت موفقيت با ملت ايران خواهد بود.(اينجا)
ب- نظر كوتاه مدت رهبري: اينكه نظر دقيق رهبري در مورد نتايج كوتاه مدت اين مذاكرات چيست به صورت واضح هنوز روشن نمي باشد، زيرا كه پاسخ رهبري در مورد نتايج اين مذاكرات با توجه به متن مرقومه جناب آقاي روحاني در اين زمينه است(اينجا) و همانطور كه در نكات قبلي بيان شد، برخي از نكات اين مرقومه در مورد نتايج به دست آمده از مذاكرات، از صحت كافي برخوردار نيست و لذا طبيعتاً نمي توان با استفاده از اين استنادات غلط، نظر نهايي رهبري را در مورد اين قضيه جويا شد.
البته نكات ديگري نيز در اين زمينه وجود دارد كه در اين مقال نمي گنجد. در نهايت به نظر مي رسد كه تيم هسته اي كشورمان بايد از همين ايام خود را آماده مذاكرات هسته اي براي شش ماه آينده نمايد كه مذاكرات آن ايام به احتمال زياد بسيار دشوارتر و چالش برانگيز تر خواهد بود.
به نظر شما دلیلش چیه؟
امشب مطلبی در سایت غیر اخلاقی (ا ل ف) وابسته به (ت و ک ل ی) خوندم. جداً ناراحت شدم.
مقاله ای عریض و طویل نوشته بود که چرا معاون فلان وزیر گفته رهبر معظم انقلاب کتاب خوانی حرفه ای است.
جدای از اینکه حرف غلو آمیز بوده یا نه (نبوده)، از این ناراحتم که اینا اینقدر گستاخ شدن که حتی کوچکترین تعریف از رهبری را هم بر نمی تابند. انگار برنامه ای از قبل تعریف شده ای دارند. اخه بیچاره تعریف و تمجیدت از هاشمی با یه سرچ تو گوگل پیدا میشه.
آخه .... آخه .... خیلی ...
حالا میفهمم که حرص و جوش آیت الله جنتی در خطبه ی امروزش بی دلیل نیست، میشناسه این قوم .... را.
خبیثان بی صفت.
لعنت خدا بر شیطان
اکنون برای خوشنودی خیال و کیف کردن بسیار:
درد و بلای مقام معظم رهبری، مقام عظمای ولایت، بزرگ پرچمدار علم و بصیرت، نوح زمان ما،ناخدای کشتی ولایت، ماه آسمان عشق،نائب بر حق امام زمان(عج)، حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(مدظله العالی) بر سر توکلی و دیگر تنگ نظران.
بلند بگو آمین

سرود و شعر و شعارم امام خامنه ایست
گل همیشه بهارم امام خامنه ایست
پس ازخدا و رسول و ائمه اطهار (ع)
تمام دار و ندارم امام خامنه ایست
...............
جان خود در ره "اولاد علی" می بازیم
همچو "مالک" به "عدوان علی" می تازیم
ای که گویی که خلایق ز "ولی" خسته شدند
کوری چشم تو بر "سید علی" می نازیم
.................
در کشور عشق مقتدا خامنه ایست
فرماندهی کل قوا خامنه ایست
دیروز اگر عزیز مصر یوسف بود
امروز عزیز دل ما خامنه ایست
در ضمن هفته بسیج بر دیده بیداران و شیران میدان دار عشق، بسیجییان مبارک