يواش بخوانيد بلند عمل كنيد

سلام خدمت رفقا

به وبلاگ برادر مصطفی قاسمی سر بزنید حتما

rigmatin.blogfa.com

یه کار خیر دارند انجام میدن. نیازمند کمک همگان است

در حد توان کمک بفرمایید.

یا علی


ادب مرد به ز دولت اوست

پاسخ آقاي تركان به در خواست مناظره دكتر احمدي نژاد به روحاني واقعا شرم آور بود.

گويا در روايات داريم كه كسي كه منطقي نداشته باشد به فحاشي و ملامت و مسخره كردن مي پردازد.

متهم كردن دكتر احمدي نژاد به دروغ گويي و اعلام عدم صلاحيت او براي مناظره با دكتر روحاني، نشانه استيصال و نا تواني دولت يازدهم در پاسخگويي است.

دولت احمدي نژاد خوب كار مي كرد ولي رسانه خوبي نداشت و بلعكس دولت يازدهم.

اگر چنين پاسخي از طرف دولت احمدي نژاد به درخواست كنندگان مناظره داده مي شد، به نظرتان رسانه هاي مختلف چه بلايي سر دولت مي آوردند؟!..............

اعتراض رسایی به نحوه برخورد با پرونده مهدی هاشمی و احمدی‌نژاد


نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از رویکرد دستگاه قضائی در عدم برخورد با مهدی هاشمی و برخورد با احمدی‌نژاد، گفت: برخوردهای دوگانه در پرونده های قضایی، سّم است.

به گزارش رجانيوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس از عدم برخورد قوه قضاییه با مهدی هاشمی انتقاد کرد.
 
متن کامل تذکر رسايي به شرح زیر است:
 
وقتی مردم می بینند که پرونده سنگین شفاف آقازاده های یک خانواده خاص در دستگاه قضایی قفل می شود و سخنگوی دستگاه قضا یک سال است که در مصاحبه های مطبوعاتی خود هیچ جواب قانع کننده ای برای آن ندارد، باور نمی کنند که دادگاه احمدی نژاد از روی عدالت است و این نه تنها برای دستگاه قضا بلکه برای نظام اسلامی سمّ است.
 
تذکر بنده خطاب به دستگاه قضایی و هیأت رئیسه محترم مجلس است. همکاران محترم و ملت شریف ایران، اصول 19 و 20 قانون اساسی به صراحت می گوید که مردم از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و نژاد هیچ کس سبب امتیاز او نمی شود.
 
یک سال قبل در همین ایام بنده در دو نطق، به برخورد تبعیض آمیز با پرونده یک آقا زاده اعتراض کردم. این شخص که سه سال به انگلیس پناه برده بود 12 مورد اتهامی دارد از جمله اخلال در نظم اقتصادی و پولشویی، اختلاس، جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی، پرونده های مالی سنگین در وزارت نفت، استفاده از اموال دولتی در انتخابات سال 84 به نفع پدرش، نقش محوری در فتنه و کودتای سال 88 و اختفای اسناد محرمانه، خیلی محرمانه، سرّی و به کلی سرّی دستگاه های عالی نظام که بر اساس اعلام مقامات قضایی، کیفر خواست این آقازاده 125 صفحه است.
 
سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرده که این فرد متهم و مجرم است و اتهام و جرم وی از نظر بازپرس محرز و قرار مجرمیت برای او صادر شده ولی الان حدود 436 روز است که با ادعای نقصان پرونده، موضوع راکد گذاشته شده. متهم و مجرمی در این سطح فقط با وثیقه 10 میلیاردی آزاد است و با تدبیر برخی از کارگزارن و دوستان دولت یازدهم، امید این فرد برای چنگ انداختن به قراردادهای نفتی مجددا زنده شده.
 
بنده بابت نطقم که بر اساس وظیفه نمایندگی ام بود، احضار شدم اما چرا علیرغم گذشت 436 روز، هنوز پرونده این نیمه دانه درشت قفل و کانّه کلید بازگشای اش گم شده. آیا غیر این است که به تعبیر امام جمعه محترم تهران، آیت الله جنتی برخی گردن کلفت شده اند؟!
 
گذشت 436 روز و قفل بودن پرونده این آقازاده، حکایت از حقانیت نطق یک سال قبل بنده و اعتراض های مکرر دیگر نمایندگان و  رسانه های مطالبه گر و مردم کوچه و بازار دارد. بنده در نطق گفتم که یک فشار اختاپوسی به دستگاه قضایی وارد می شود اینهم دلیلش، 436 روز گذشت و هنوز اعلام می شود پرونده ناقص است.
 
و تازه این در حالی است که هنوز دستگاه قضایی به اظهارات مهدی هاشمی که در گفتگو با نیک آهنگ کوثر علنی شد، رسیدگی ای نداشته است. مهدی هاشمی در این فایل صوتی می گوید:
 
"هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد. این هزینه اش از همه چیز کمتر است ... باید به آنهایی که در داخل کشور در حال جنگ (فتنه) هستند کمک کرد، الان بار بر دوش آنهاست ... حرف هایی که ماها می زنیم، حرف هایی که بابای من زد، از همه حرف های اقایون (اصلاح طلب) تندتر بود. ما تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند. بابا کار خودش رو می کند... من وظیفه ای برایم تعریف شده که آن را انجام می دهم. دعوای من با بابا اینست که ما باید تهاجمی تر بشویم با اینها ... کارهایی که من کرده ام صد برابر بدتر از سخنرانی های شماهاست و نظام هم می داند که من دارم چه کار می کنم. و اینها هم می دانند اخلال هایی که در زمان رفتن رییس جمهور ایران (احمدی نژاد) به سازمان ملل ایجاد شد، توسط من بوده است و این مساله حتی به تاج زاده و بهزاد نبوی و رضا خاتمی و اینها هم بر خورده است! طرف های من می فهمند که من کی ام و می فهمند من دارم چه کاری علیه نظام می کنم و با من بد هستند ... اینکه من الان بخواهم رو بازی کنم خیلی زود است. البته من حرف های شما را قبول دارم که اقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا. ماها هیچ امتیاز عملی الان نمی توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی دهد."
 
همه حرف بنده، رسانه های پیگیر، دیگر نمایندگان و مردم مطالبه گر این است که آیا اگر فرزند یک نانوا، فرزند یک گارگر، فرزند یک کارمند، فرزند یک استاد دانشگاه، فرزند یک روزنامه نگار حتی فرزند یک نماینده مجلس با این موارد سنگین اتهامی بود با او اینطور برخورد می شد؟‌ برخی ها یک سال قبل نطق بنده را تند خواندند کجایند که امروز لام تا کام در باره این تبعیض 436 روزه یک کلمه نمی گویند؟
 
چرا پرونده های متعدد دختران و پسران مربوط به یک نژاد خاص وقتی به دستگاه قضایی می رسد قفل می شود؟ مگر بر اساس اصل 19 قانون اساسی همه نژادها در برابر قانون برابر نیستند؟ دیروز سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرده که ما قبول داریم پرونده این آقازاده حساسیت بالایی دارد و مردم برایشان مهم است که سرانجام رسیدگی به آن چه شده است. باید تدابیری اندیشیده می‌شد تا رسیدگی آن به این میزان کُند و با وقفه زمانی روبرو نمی‌شد. 
 
خب برادر بسم الله، مردم که نباید تدبیر می کردند شما باید این کار را انجام دهید،‌ هنوز دیر نشده چرا اقدام نمی کنید؟ اقدام کنید والله پیش مردم آبرومند می شوید.
 
از آن طرف می بینیم که فردی هنوز رییس جمهور کشور است ولی برایش احضاریه می رود و تاریخ دادگاهش مشخص می شود. آفرین بر دستگاه قضا این درست است. رییس جمهور هم در برابر عدالت قضایی مستثنی نیست شما با این کار مردم را امیدوار می کنید ولی وقتی مردم می بینند که پرونده سنگین شفاف آقازاده های یک خانواده خاص در دستگاه قضایی قفل می شود و سخنگوی دستگاه قضا یک سال است که در مصاحبه های مطبوعاتی خود هیچ جواب قانع کننده ای برای آن ندارد، باور نمی کنند که احضار و دادگاه احمدی نژاد از روی عدالت است و این نه تنها برای دستگاه قضا بلکه برای نظام اسلامی سمّ است.
 
در حالی که درست این است، همه باید در برابر قانون مساوی باشند حتی اگر رییس جمهور باشند. والله من خودم در عین حمایت از شاخصه های برجسته رئیس دولت قبل که بارها از زبان رهبری تصریح شد، منتقد و معترض برخی رفتارهای احمدی نژاد بودم و هستم ولی این برخورد دوگانه درست نیست و برای اعتماد عمومی جامعه سمّ است.
 
گفته می شود که شاکی پرونده احمدی نژاد کمیسیون اصل 90 و چند شاکی خصوص است. از موارد شکایت خصوصی مثل این که "بالا بودن تصادفات در جاده ها در دولت احمدی نژاد سبب تلافات بسیار شده یا این که چرا رئیس جمهور شرط ارتقای شهر به شهرستان ما را افزایش جمعیت دانسته و من از همسرم خجالت کشیدم" می گذرم که واقعا بیانش هم مضحک است.
 
بنده خودم عضو کمیسیون اصل نودم. یکی از مشکلات ما این است که پرونده های بسیاری از این کمیسیون به دستگاه قضایی ارجاع شده ولی هنوز اقدامی نشده، برخی دستگاه ها به مکاتبات کمیسیون جواب نمی دهند! با این که صراحتا در قانون اعلام شده این کار جرم است. چطور این پرونده اینقدر زود مسیرش معلوم می شود و قاضی آن اهل مصاحبه با رسانه ها می شود؟
 
من از مسئولین محترم کمیسیون اصل نود هم سئوال می کنم آیا روسای جمهور قبل به همه موارد قانونی مو به مو عمل کردند؟ روسای جمهور قبل نباید اساسنامه شرکت نفت را ارائه می دادند؟ در اجرای قانون تاخیر نداشتند؟ قانون هدفمندی یارانه ها مگر در برنامه های قبلی نبود، آیا عمل کردند؟ اگر کمیسیون اصل نود در مجلس نهم می تواند به تخلفات دوره قبل رسیدگی کند چرا به تخلفات روسای جمهور اسبق رسیدگی نکند؟ چرا هیأت رئیسه پیگیری آن موارد را به کمیسیون ارجاع نمی دهد؟
 
ده رییس جمهور آمدند و رفتند،‌ هشت دوره مجلس تشکیل شد و رفت، آیا اصل 8 قانون اساسی در باره امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شده؟ آقایی فقط به خاطر سیاست های غلط اقتصادی و فرهنگی دوره ریاست جمهوری اش که تورم 50 درصدی و فاصله طبقاتی و قهر مردم با صندوق های رأی را به دنبال داشت و ضرباتی که در فتنه 88 به نظام زده، چند هزار شاکی خصوصی دارد آن هم از خانواده شهدا ، احضار شده؟ آقای دیگری به دلیل رفتارهای دشمن شاد کنش در دوره اصلاحات آمریکایی و حرمت شکنی های فرهنگی و عملکردش در کودتای سال 88 ، شکایت های عمومی و خصوصی متعددی دارد، وی ممنوع الخروج شده اما آیا دادگاهش تشکیل شده؟
 
خبرگزاری خانه ملت هر چند روز با یک کارمند مجلس در باره دادگاه احمدی نژاد مصاحبه می کند، بعد همان مصاحبه می شود تیتر تعریف و تمجید از مجلس و دستگاه قضایی، آن هم در رسانه هایی که به خاطر بیانیه های ضد فتنه و انقلابی مجلس و مواضع قاطع رییس دستگاه قضا در برخورد با فتنه گران و کودتاگران سال 88 ، ‌در روزهای دیگر به مجلس و دستگاه قضایی حمله می کنند و فحش می دهند!
 
آقایان هیأت رئیسه آیا این کارمند مجلس و خبرگزاری خانه ملت با هماهنگی شما این خوراک را برای رسانه های پایگاه دشمن آماده می کنند؟ بنده می گویم احمدی نژاد یا هر متهم دیگری را باید محاکمه کرد ولی چرا این کارمند حقوقدان مجلس و این خبرگزاری به اصطلاح خانه ملت، در خصوص قانون شکنان بزرگ دیگر که رهبر انقلاب از تخلفاتشان به خیانت بزرگ یاد کرده، مصاحبه منتشر نمی کنند؟‌ چرا خبرگزاری خانه ملت پیگیر صدای نمایندگان ملت در مطالبه محاکمه کودتاگران سال 88 نیست که امروز زبان درآورده اند و می گویند ما از حقمان در سال 88 گذشتیم ! آقای آملی لاریجانی معنای این ادعای فتنه گرانه و روزنامه هایی که آن را تیتر کرده اند،‌ این است که دستگاه قضایی به ناحق با ما رفتار کرده است !
 
بنده به این آقای فتنه گر و رسانه های همسو با او می گویم که حق شما محاکمه بود که ملت در یوم الله 9 دی سال 88 و سال های بعد و حضور در انتخابات های بعدی نظام نشان داد از آن نگذشته و ان شاء الله دستگاه قضایی هم از آن نمی گذرد. آقای اژه ای دیروز در پاسخ به این موضع طلبکارانه اعلام کرد که ما گاهی فکر می‌کنیم برخورد قاطع و جدی با فتنه گران نداشته‌ایم و شاید در این باره کوتاهی کرده‌ایم. احسنت به دستگاه قضایی به خاطر انصافی که درباره خودش به خرج داده.
 
آقای محسنی همه می دانیم و به آقای روحانی هم اعلام شده که سران فتنه مفسد فی الارضند و نظام اسلامی تاکنون به اینها رافت کرده ولی دیدید که وقتی به اینها و اطرافیانشان رو بدهید طلبکار می شوند. آیت الله آملی لاریجانی به امید عاقل شدن اینها نباشید اینها اگر می توانستند وقتی در مجلس ششم بودند، کشور را می فروختند. ولایت فقیه در دهانشان زد و آنها را سر جایشان نشاند. با اینهایی که بغض یادگاری خمینی کبیر به نام ولایت فقیه را به دل دارند و همچون دوستانشان به بی بی سی و صدای آمریکا پناهنده نشده اند و در پایگاه داخلی دشمن علیه مبانی انقلاب فتنه می کنند، برخورد قانونی کنید، تردید نکنید که مردم پشتیبان شما هستند.

دست آوردهاي ژنو


چند روزی است که مذاکراتی در ژنو صورت پذیرفته است و سوالات زیادی را در اذهان به وجود آورده است.مطالعه مطالب نوشته شده در این زمینه در سایت های مختلف نیز از آنجایی که در بردارنده مطالبی اغلب حقوقی است، حوصله مطالعه را از افراد برده است!

مقدمه ای که در این مورد باید گفت این است که در مورد این مذاکرات به طور کلی 4 نوع اظهار نظر وجود دارد

1- دیدگاهی که اغلب از سوی دولت ترویج می شود و بخشي از مردم نيز همين ديدگاه را قبول دارند.اين ديدگاه توافق صورت گرفته را یک دستاورد بزرگ و موفقیتی کم نظیر در سیاست خارجه بیان می کند و معتقد است که دولت توانسته شکافی را در تحریم ها ایجاد کند، که این شکاف می تواند مقدمه ای برای ایجاد شکاف های بعدی در تحریم ها باشد .

2-  دیدگاهی که دولت آمریکا و متحدانش مروج آن هستند و به نوبه ی خود، این مذاکرات را پیروزی بزرگ قلمداد می کنند و دقیقا همان استدلال دولت ایران را برای خود به کار می برند. یعنی معتقدند که توانسته اند روند پیشرفت دائمی هسته ای ایران را متوقف کنند و در آن شکاف ایجاد نمایند.

3- دیدگاه بعدی ، دیدگاهی است که رژيم اسرائیل مدعي آن است و اعلام مي كند كه تا زماني كه ايران به صورت كامل تمام فعاليت هاي خود را متوقف نكرده است، هيچ پيروزي اي صورت نگرفته و شكست براي آنها محسوب مي شود.

4- ديدگاه پاياني نيز، ديدگاه بخشي از مردم است كه معتقدند "حق دادني نيست،بلكه گرفتني است" و اعلام مي كنند كه سابقه ي عملي آمريكا در دهه هاي گذشته ، نشان مي دهد كه اين كشور به هيچ وجه قابل اعتماد نيست و تنها راه حل مسئله هسته اي كشور، مقاومت مدبرانه و تقويت ظرفيت داخلي است.

در اين جا سوال هاي متفاوتي مطرح است. از جمله اينكه نتيجه اين مذاكرات در كوتاه مدت و دراز مدت براي ايران چگونه خواهد بود؟ ديدگاه مقام معظم رهبري در اين زمينه چيست؟ آيا ايشان نيز نظري مشابه دسته بندي هاي بالا دادند و يا اينكه دسته بندي جديدي براي نظرات ايشان بايد ايجاد كرد؟سوالات فراوان ديگري نيز در اين زمينه ها وجود دارد.


در اين مورد به ذكر نكاتي به صورت كاملا مختصر مي پردازيم:

1- در روزهاي گذشته، ديدگاهي از سوي برخي از بخش ها و سايت ها ترويج مي گردد، به اين صورت كه صرفِ انجام يك توافق را، پيروزي به شمار مي آورند. واقعيت اين است كه نفس انجام يك توافق به خودي خود نه خوب است و نه بد. به عنوان مثال توافق كاپتلاسيون صورت گرفته بين ايران و آمريكا در زمان رژيم شاه را مي توان به عنوان يك قرارداد قلمداد كرد وليكن صرف انجام توافق نمي تواند خاطره ننگين آن را از اذهان پاك نمايد و موجب مثبت معرفي كردن آن قرارداد شود. لذا براي اظهار نظر در مورد توافق ژنو حتما لازم است تا مفاد آن بررسي گردد و بدون بررسي مفاد، اظهار نظر در اين زمينه،كاري بي مايه است.

2 - آنچه كه جناب آقاي دكتر روحاني و افرادي از قبيل آقايان ولايتي و عارف، در ايام تبليغات انتخابات در مورد بحث هسته اي بيان مي نمودند، در واقع انتقاد به رويكرد دولت هاي نهم و دهم در قضيه هسته اي بود. اين افراد معتقد بودند كه مي توان به پيشرفت هسته اي رسيد و در عين حال تحريمي نيز نداشت. صحبت هاي آقاي روحاني در مورد رفع تحريم ها و اينكه مي توان كاري نمود كه هم سانتريفيوژ بچرخد و هم زندگي مردم، از بحث هاي جدي ايشان در آن ايام بود.(اينجا). نكته اي كه بايد به آن توجه كرد اين است هرچند ممكن است -و البته اميدوار هم هستيم- در آينده اين وعده آقاي روحاني عملي گردد، وليكن اين وعده تا به امروز عملي نشده است و نمي توان مذاكرات ژنو را مصداق تحقق اين وعده معرفي كرد، زيرا كه هرچند تحريم ها بيشتر نشده و در برخي موارد نيز كمتر شده است وليكن در ازاي آن نه تنها برنامه هسته اي پيشرفتي نكرده است بلكه پس رفت نيز داشته و مواردي تعليق شده يا درصد غني سازي كمتر گشته است. البته همه بايد دعا كنند كه در نهايت دولت بتواند در اين زمينه، موفق گردد و بتواند به اين وعده خود عمل نمايد.

3 - به طور كلي در مورد تعهدات ايران در اين توافق نامه مي توان گفت كه، كشورمان در 4 زمينه متعهد شده است. به صفر رساندن تمام اورانيوم هاي غني شده 20درصد داخل كشور در مدت شش ماه، تعليق برخي از فعاليت ها، اجازه بازرسي هاي فراتر از NPT ، ارائه اطلاعات فني هسته اي فراتر از حد NPT، چهار محوري است كه ايران نسبت به آن تعهد داده است. در طرف مقابل تعهدات كشورهاي 5+1 تنها در يك زمينه و آن هم تعهد به عدم افزايش تحريم و يا كاهش برخي از تحريم هاي خاص است. ضمن اينكه تحريم هاي اصلي در زمينه نفت و بانك ها در عمل همچنان پابرجا باقي مي ماند.(اينجا)

4 - از ميان تعهدات رد و بدل شده در اين توافقات، تعهدات كشور هاي 5+1 به صورت كاملاً برگشت پذير مي باشد وليكن تنها يك يا دو مورد از 4 زمينه تعهدات كشورمان قابل برگشت است و باقي موارد امكان برگشت ندارد. به طوري كه پس از ارائه برخي از اطلاعات محرمانه هسته اي و بازرسي هاي صورت گرفته، چنانچه پس شش ماه، طرف مقابل ايران به تعهدات خود پايبند نباشد، ديگر امكان بازگشت اطلاعات افشا شده هسته اي وجود ندارد.

5- بايد توجه نمود كه كشورهاي 5+1 از طرف خود هيچ امتيازي به ايران نداده اند بلكه تنها با بخشي جزئي از دارائي هايي كه متعلق به خود ايران است، امتيازهايي را به نفع خود از كشورمان گرفته اند.

6- هرچند بسياري معتقدند كه در اين توافق توازني بين تعهدات طرفين وجود ندارد و ايران بيش از حد امتياز داده است؛ وليكن  اگر با ديدي تسامحي ادعا كنيم كه توازن تعهدات طرفين مذاكرات به صورت برابر است ، مي توان به اين نتيجه رسيد كه در بهترين حالت، در اين مذاكرات نه كسي شكست خورده است و نه كسي پيروز شده است، زيرا كه هر دو طرف به طور مساوي امتياز رد و بدل كرده اند. بنابراين نمي توان صرفا با توجه به اين مذاكرات برنده اصلي اين مذاكرات را معين نمود و در واقع اين مذاكرات پس از شش ماه آينده مي تواند پيروز اصلي را معين نمايد. يقينا مذاكرات آينده بسيار دشوارتر از مذاكرات اخير خواهد بود و تيم هسته اي كشورمان بايد به فكر برنامه ريزي براي آن ايام باشد.

7 - كاري كه در اين ايام توسط دولت به شدت در حال اجراست، نشان دادن نتايج اين مذاكرات به عنوان يك پيروزي بزرگ و فتح الفتوح در سياست خارجه است. هرچند اينگونه تبليغات در كوتاه مدت ممكن است اثرات مثبتي را دارا باشد، وليكن با توجه به نكات قبلي مي توان گفت، اين تبليغات، بروز كاملا واقعي ندارد و لذا مي تواند موجب ايجاد توقعات بالا و غير واقعي در مردم نسبت به دولت شود كه اين توقعات فشار بر دولت را در آينده به شدت افزايش مي دهد و چنانچه تحولات اقصادي بزرگي صورت نپذيرد، موجب نااميدي مردم خواهد گشت كه اين مطلب در دراز مدت به نفع دولت نخواهد بود.

8 - اصلي ترين موضوع مورد اختلاف ما با 5+1در طي سالهاي گذشته، اصل حق غني سازي در خاك ايران است. يكي از موفقيت هايي كه دولت در نامه خود به رهبري از آن ياد مي نمايد (اينجا)، به رسميت شناخته شدن حق غني سازي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران توسط كشورهاي 5+ 1  مي باشد كه سالها حاضر به پذيرش آن نبودند. با بررسي متن توافق نامه(اينجا) و اظهارات صورت گرفته توسط مقامات كشورهاي 5+1 مي توان گفت، اين حق هرچند، پيش از مذاكرات، در بند 4 از معاهده NPT به رسميت شناخته شده است وليكن در طي مذاكرات ژنو به صورت رسمي مورد پذيرش مطلق قرار نگرفته است. با بررسي مفاد توافق نامه متوجه مي شويم كه در مورد اصل حق غني سازي صلح آميز ولو با درصد بسيار كم، به صورت مطلق هيچ اظهار نظري نشده است و تنها در دو بخش به حق غني سازي يكي با شروط چهارگانه و ديگري با شروط 9 گانه، آن هم شروطي مبهم و غير دقيق، اشاره شده است . شايد به همين دليل باشد كه جناب آقاي دكتر ظريف، در پاسخ به ادعاي غربي ها در نفي حق بهره برداري صلح آميز از انرژي هسته اي، حاضر نشد آنها را به متن توافق نامه مشترك ارجاع دهد و متن معاهده NPT را به عنوان دليل حق هسته اي ايران برمي شمارد. اظهارات آقاي هاشمي رفسنجاني در مورد نوشته نشدن حق غني سازي در متن توافق ژنو هم در اين زمينه جالب توجه است.(اينجا) لذا ادعاي دولت در نامه نوشته شده به رهبري مبني بر به رسميت شناخته شدن حق هسته اي توسط 5+1، ادعاي دقيق و صحيحي به نظر نمي رسد.

9 - در مورد نظر رهبري نسبت به اين توافق نامه نيز آنچه واضح است، اين است كه رهبري در كل، اين مذاكرات را موفقيتي براي كشور مي دانند كه در اين مورد ذكر دو نكته ضروري است:

الف- نظر دراز مدت رهبري: رهبري پيش از به نتيجه رسيدن نهايي مذاكرات، در سخنراني خود در سالروز 13 آبان، نتيجه نهايي و داراز مدت اين مذاكرات را عدم ضرر كلان براي كشور ارزيابي نمودند. دليل ايشان اينگونه بود كه، در نهايت يا تيم ديپلماسي كشورمان موفق به احقاق حق هسته اي ملت خواهد بود كه در اين صورت ما به موفقيت دست يافته ايم و يا اينكه همه مردم متوجه مي شوند كه با عقب افتادن كارهسته اي و تعطيل كردن بسيارى از امور، مشكلي حل نميشود، كه اين نيز يك منفعت بزرگ است. بنابراين از ديدگاه رهبري، در دراز مدت موفقيت با ملت ايران خواهد بود.(اينجا)

ب- نظر كوتاه مدت رهبري: اينكه نظر دقيق رهبري در مورد نتايج كوتاه مدت اين مذاكرات چيست به صورت واضح هنوز روشن نمي باشد، زيرا كه پاسخ رهبري در مورد نتايج اين مذاكرات با توجه به متن مرقومه جناب آقاي روحاني در اين زمينه است(اينجا) و همانطور كه در نكات قبلي بيان شد، برخي از نكات اين مرقومه در مورد نتايج به دست آمده از مذاكرات، از صحت كافي برخوردار نيست و لذا طبيعتاً  نمي توان با استفاده از اين استنادات غلط، نظر نهايي رهبري را در مورد اين قضيه جويا شد.

البته نكات ديگري نيز در اين زمينه وجود دارد كه در اين مقال نمي گنجد. در نهايت به نظر مي رسد كه تيم هسته اي كشورمان بايد از همين ايام خود را آماده مذاكرات هسته اي براي شش ماه آينده نمايد كه مذاكرات آن ايام به احتمال زياد بسيار دشوارتر و چالش برانگيز تر خواهد بود.


صاحب نيوز

عدم حضور خانواده احمدی روشن

جالبه که خانواده شهید احمدی روشن در این تقدیر و تشکر هایی که از خانواده های هسته ای میشه نیمدن

به نظر شما دلیلش چیه؟

جملات تملق آمیز!

امشب مطلبی در سایت غیر اخلاقی (ا ل ف) وابسته به (ت و ک ل ی) خوندم. جداً ناراحت شدم.

مقاله ای عریض و طویل نوشته بود که چرا معاون فلان وزیر گفته رهبر معظم انقلاب کتاب خوانی حرفه ای است.

اینجا+

جدای از اینکه حرف غلو آمیز بوده یا نه (نبوده)، از این ناراحتم که اینا اینقدر گستاخ شدن که حتی کوچکترین تعریف از رهبری را هم بر نمی تابند. انگار  برنامه ای از قبل تعریف شده ای دارند. اخه بیچاره تعریف و تمجیدت از هاشمی با یه سرچ تو گوگل پیدا میشه. 

آخه .... آخه .... خیلی ...

حالا میفهمم که حرص و  جوش آیت الله جنتی در خطبه ی امروزش بی دلیل نیست، میشناسه این قوم .... را.

خبیثان بی صفت.

لعنت خدا بر شیطان 

اکنون برای خوشنودی خیال و کیف کردن بسیار:

درد و بلای مقام معظم رهبری، مقام عظمای ولایت، بزرگ پرچمدار علم و بصیرت، نوح زمان ما،ناخدای کشتی ولایت، ماه آسمان عشق،نائب بر حق امام زمان(عج)، حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(مدظله العالی) بر سر توکلی و دیگر تنگ نظران.


بلند بگو آمین

سرود و شعر و شعارم امام خامنه ایست

گل همیشه بهارم امام خامنه ایست

پس ازخدا و رسول و ائمه اطهار (ع)

تمام دار و ندارم امام خامنه ایست

...............

جان خود در ره "اولاد علی" می بازیم

همچو "مالک" به "عدوان علی" می تازیم

ای که گویی که خلایق ز "ولی" خسته شدند

کوری چشم تو بر "سید علی" می نازیم

.................

در کشور عشق مقتدا خامنه ایست

فرماندهی کل قوا خامنه ایست

دیروز اگر عزیز مصر یوسف بود

امروز عزیز دل ما خامنه ایست


در ضمن هفته بسیج بر دیده بیداران و شیران میدان دار  عشق، بسیجییان  مبارک